Singa Beng bukan salah satu 'spicies' singa yang ada atas muka bumi, Singa Beng adalah berlainan dengan minuman yang ada.

Tuesday, August 15, 2006

Cerita Iblis 3 (Iblis Berjasa)

Ya ya, sana sini kita dengar perkataan iblis!, cuma aku nak lebihkan sampai ada 3 episod iblis dalam ini untuk pelengkap cerita iblis.

Ya ya, ini hanya contoh, bukan fakta.

Contoh:

Pertama,
Kepada sesiapa yang mengeluarkan air mata menyaksikan rancangan realiti, contoh : Akademi Fantasia, tidak mengeluarkan air matanya untuk Palestin dan Labenon, dan paling besar ialah tidak setitis pun penyesalan jikalau Azlina Jailani (Lina Joy) menang dalam kes murtad nanti, akan aku panggil iblis!.

Kedua,
Kepada sesiapa yang mengecam mufti yang mengatakan kes murtad dalam keadaan kritikal sekarang yang mana lebih dari angka 250 ribu yang murtad akan aku panggil iblis!.

Ketiga,
Kepada sesiapa yang menjadi dalang, iaitu orang islam sendiri, bergabung dalam IFC sebagai contoh : SIS (Sister in islam), yang orang kuat dalam tu, anak Menteri Perdana sendiri, sepatutnya menukar maksud SIS itu kepada Sister In Iblis!.

Keempat,
Kepada sesiapa sahaja yang memberi ruang dan peluang untuk kumpulan murtad ini, sama ada dia adalah orang islam mahupun pimpinan negara akan aku panggil iblis!.

Kelima,
Kepada sesiapa yang mengganggu ruang komen Amanitium, akan aku ucapkan terima kasih dan aku akan panggil dia iblis yang berjasa. Ha ha ha.

Ini adalah penutup cerita iblis, aku tak akan buat lagi topik iblis melainkan aku diganggu lagi, jika diganggu lagi, aku akan panggil Uncle Seekers, siapla engkau iblis. Ha ha ha.

Nota Kaki Bukit:
Diingatkan, contoh di atas adalah contoh bukan fakta, ingat tu, bukan fakta, ya ya ia bukan fakta, hanya contoh tidak kena mengena yang masih hidup ataupun yang telah lama duk dalam kubur.

10 Comments:

Blogger Amanitium Cho said...

wah, iblis yang berjasa? haha. tidak pernah aku dengar lagi setakat ini. ko jangan wat fatwa baru singabeng. kang kau kene tangkap di bawah akta hasutan baru kau tahu. haha.

10:13 AM

 
Blogger singabeng said...

Itu bukan fatwa, itu ucapan dasar bangga aku kepada ko dude!, ha ha ha

10:30 AM

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Salam.

Bila jiwa sudah hitam...hati sudah gelap.... iblis memang suka melepak.. hehe..

12:04 PM

 
Blogger fiq said...

hebat betol iblis yg mengomen korang ni..huhuhuh nak sainnn~

12:05 PM

 
Blogger Rie said...

berminat betul ko degan cerita iblis ye

12:46 PM

 
Blogger singabeng said...

blackpurple,
Hitam dipenuhi nikotin adalah baik daripada dipenuhi iblis. Ha ha ha

fiqro,
Mau tak hebat, hampir semua blog yang ada tanda kuning dia kacau, ha ha

esis,
minat x minat, tapi dah episod terakhir, hehe

12:49 PM

 
Blogger Nieys Zahri said...

erm.. dah habis dah erk..?? tema citer iblis dua tiga hari ni.. hehe.. lepas ni wat tema apa lak??

singa, kisah iblis dah habis..kisah Nuraisyah tak habis2 lagi... hahah..

3:00 PM

 
Blogger singabeng said...

lepas ni tak tau nak wat tema pe agi, wat taman tema kot ha ha ha. Kisah Nuraisyah tu paaaaaaaaajang le. He he, boleh wat buku.

3:10 PM

 
Blogger Nieys Zahri said...

tu pasal la letak part by part.. kalau letak dari part one sampai final part nanti mesti orang sakit mata je nak baca.. hehe.. takpe.. yang penting yang tersirat tu mesti sampai.. kalau tak wat camtu, tuan punya cerita tu pun tak insaf2 gak.. kalau tulis tu.. beringat2 la sikit kan...?
hmm.. rasa macam nak wat antologi je.. Nieys memang gile menulis.. walaupun orang selalu tak baca.. hahah..

5:32 PM

 
Blogger singabeng said...

Betul tu nieys

9:03 AM

 

Post a Comment

<< Home