Singa Beng bukan salah satu 'spicies' singa yang ada atas muka bumi, Singa Beng adalah berlainan dengan minuman yang ada.

Friday, November 24, 2006

Thunder, Thunder Cat Hooo!

Sewaktu kecil dahulu, aku suka menonton kartun, ada satu kartun yang best iaitu Thunder Cat, korang semua yang lahir dalam 80'an mesti sempat menonton kartun ini. Mesti dulu kalau main kad kecil tu korang mesti beli yang ada gambar Thunder Cat, tak pun Gaban.

Hoh, apa kaitan Thunder Cat dalam entri aku ini? Ya! Ya! Sebab aku pelik kenapa keris menjadi topik yang hangat dalam persidangan di sebuah tempat yang terpaksa dirahsiakan sebabnya ia mungkin tidak akan ditayangkan secara langsung sedikit masa lagi.

Apakah keris tersebut mampu memanjang seperti pedang Thunder Cat, apabila dijerit Thunder, Thunder, Thunder Cat!?. Kenapa pula hendak dihunus dan membunuh orang? Oh, sungguh rumit untuk difikirkan.

Aku ingat golongan inilah, sangat sensitif dengan masyarakat majmuk, bila orang kata nak laksana hudud, terus dijawab, negara ini mempunyai masyarakat majmuk, kita tidak boleh buat. Kita kena jaga sentiviti masyarakat. Kata dia.

Bila ada orang kata, golongan murtad sudah semakin ramai. Dia akan kata "syhhhhhh.. diam diam, ini akan mengganggu gugatkan keadaan masyarakat majmuk". Kata dia.

Owh owh, baru aku tahu, orang lain buat tidak boleh, dia buat boleh. Inilah sebuah negara yang mana dacing di setiap tempat tiada yang seimbang, dacing tersebut mesti berat sebelah, sama ada kanan ataupun kiri.

Ah! Apa yang aku melalut ni? Aku nak cerita Thunder Cat kenapa aku cerita benda lain? Sila abaikanlah cerita di atas. Ia akan mengganggu emosi anda ketika ini. Buat-buat lupa, apa yang anda telah baca. Diam, diam, diam.

Ye tak ya, aku dah lama cari kartun Thunder Cat ini untuk dibuat koleksi, untuk kenang-kenangan. Siapa yang ada?

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Aku ingat thundercat. Sekang ada main kot kat tv3. Yang jahat dia nama Mambra tu kan. Mambra takder keris kan?

1:54 PM

 
Blogger singabeng said...

Ye kot, aku pun dah lupa, skang ni ada ke kat tv3? Maklum le skang ni aku x sempat nak nengok tv.

2:30 PM

 
Blogger fiq said...

tv2, ada sebelom power rangers xsilap aku. adik aku citer la

11:14 PM

 
Blogger Amanitium Cho said...

woahhh, kewl gile... kau guna teknik hanyutan ni...

walaupun aku berzodiak dacing, namun... eh, tak pe ah, abaikan, sambung karang-karang ah...

4:21 AM

 

Post a Comment

<< Home