Singa Beng bukan salah satu 'spicies' singa yang ada atas muka bumi, Singa Beng adalah berlainan dengan minuman yang ada.

Monday, September 18, 2006

Aku Mahu Ada 4 Cawangan

Cuti hari minggu, aku pergi melancong . Aku berhenti di dataran rehat, untuk lepaskan penat seketika.

Sambil lepak-lepak tunggu hujan berhenti, ada brother datang kat aku, mungkin dia nak tumpang berteduh dengan aku.

Tap! Tap! Tap!

Brother tu keluar rokok sekotak dan dia cuba beramah mesra dengan aku, dengan menghulurkan rokok. Aku senyum sahaja.

"Tak pa bang, saya tak hisap."Aku.

"Dude, ko nak gi mana?"Brother tu.

"Nak pi kat Gombak, abang lak?"Aku.

"Aku nak pi Klang.".Brother tu.

"Huh, jauh tu, dari Gombak kena tambah 2 jam lagi."Aku.

"Nak wat macam mana, bini aku kerja kat sana."Brother tu.

"Abis, abang kerja kat mana? ulang alik ke?"Aku.

"Aku kerja kat Jaya Gading, Pahang, aku pi hujung minggu je kat sana."Brother tu.

"Uiskk, boleh tahan ke hari minggu je pi sana?"Aku.

"Mana boleh tahan dude, ni pun dapat dua malam, cukuplah"Brother tu menunjukan muka kegersangan.

"Ha ha ha."Aku gelak dalam hati, bimbang sebab dia badan besar lagi dari aku, kalau dia tumbuk aku memang tak terlawan.

Aku senyum je.

Usai sahaja hujan, kami beredar dari situ. Aku pun terfikir, kalau aku jadi macam dia apa patut aku buat.

Adakah aku perlu membentuk cawangan baru? Ha ha ha.

7 Comments:

Blogger akirasuri said...

aduh mahu buka cawangan 4 ke...alahai..ihiks..

5:24 PM

 
Blogger Amanitium Cho said...

alasan yang menarik. sorang utara, sorang selatan, sorang timur dan sorg lagi barat. aku dekat tgh2. haha.

tp nanti macam aku duk sorang2 je kat tgh tu.

5:58 PM

 
Anonymous Anonymous said...

uiks.. cepat betul berubah pendiriannye.. ha ha.

7:11 PM

 
Blogger singabeng said...

akirasuri,
akira tak rela ek? Ha ha.

aman,
ko suruh dnapple tu bagi lesen dulu sebelum ko ada cita-cita gitu.

achik,
bukan ubah pendirian, tapi hanya terfikir. ;p

12:35 PM

 
Blogger fiq said...

menarik jugak tu, complete set satu bulan

6:29 PM

 
Blogger hayad said...

bukak la bp byk nak pon :p

12:29 PM

 
Blogger tumismenumis said...

Cawangan eek.
Nanti kerja ko jadi pengurus setiap cawangan. Income ko pulak dari hasil kerja setiap cawangan.

Ada mufti cakap takleh camtu.

Projek terkini kat sini

1:16 PM

 

Post a Comment

<< Home