Singa Beng bukan salah satu 'spicies' singa yang ada atas muka bumi, Singa Beng adalah berlainan dengan minuman yang ada.

Friday, December 01, 2006

Kg Berembang Penutup Tirai Kesedihan 2006

"Singa, meh naik cepat, ada kerja kat sini, lepas tu ikut sekali turun ke Kg Berembang pertahan surau kat sana, sebab surau tu nak dirobohkan pagi esok." Sahabat aku.

"Tak sempat, aku kena setelkan kerja di kelate dulu, hari isnin atau selasa ni baru aku naik KL." Aku.

"Wokeh, jumpa nanti." Sahabat aku.

Petang keesokan,

"Singa, sahabat ko kena tangkap dek polis dengan 11 aktivis yang lain" Kairo.

"Huh!, biar benar ko." Aku.

"Kalau tak percaya ko tengok tvpas nanti, benda tu akan disiarkan kat situ"Kairo.

Memang benar, pada malam tersebut disiarkan:

BUMI KAMPUNG BEREMBANG SAKSI KERAKUSAN MPAJ, POLIS

TIDAK AKAN BERGANJAK - PENDUDUK KAMPUNG BEREMBANG

Aku berbangga mempunyai sahabat sedemikian, bukan pandai cakap sahaja, tetapi mengotakan apa yang dicakap.

Sahabat, Selamat Berjuang. Jumpa di sana.

Kata keramat yang paling aku suka,

"Don't want to sit down behaving like a cunt, while watching my mate do best they can. "

0 Comments:

Post a Comment

<< Home