Singa Beng bukan salah satu 'spicies' singa yang ada atas muka bumi, Singa Beng adalah berlainan dengan minuman yang ada.

Tuesday, June 05, 2007

Aku yang pokai, Nasib baik tak reti main pakau

Suatu hari, kakak aku menelefon ke rumah

"Singa, meh amik kereta ni, tolong sambung finance" Kakak Aku.

"Aduh, mana boleh lagi lesen pun belum ada lagi.. " Aku.

"Pergi ambil, lepas tu datang ambil kereta ni, sebab tak ada siapa nak guna" Kakak Aku.

"Macamlah pergi ambil lesen kereta macam nak pergi beli ikan kat pasar, terus dapat" Aku.

"Takkan ko takut nak ambil, aku dah tua ni pun berani pi ambil" Kakak Aku.

"Ye la ye la.. tapi kalau tak ambil kereta tu tak leh ke, ataupun ambil kereta tak payah bayar finance?" Aku.

"Mana boleh, aku kena tanggung 3 biji kereta lagi ni, alah ko tolonglah tanggung sebiji lagi tu" Kakak aku.

"Iskkk .. perit gak tu" Aku.

"Dah dah, ambil lesen kereta lepas tu datang ambil kereta" Kakak Aku.

Tut............

Aduh, lagi satu beban aku kena tanggung, kapchai belum habis bayar lagi, ditambah pula dengan kereta, mau kopak tiap-tiap bulan, aku hitung punya hitung, tolak makan minum topup minyak dan lain-lain lagi, dalam sebulan -300 yang tinggal, dan aku tidak tahu mana nak cekau yang lebih tu.

Dan aku ambil lesen, dan hari selasa yang lepas pergi ujian memandu dengan JPJ, nasib aku baik, terus sahaja lulus dengan cemerlang, walaupun banyak silap. Lantaklah janji dapat lesen.

Hari selasa lulus, hari khamis terus pergi rumah kakak, ambil kereta yang dijanjikan, kereta aku tak pernah tengok, kali pertama aku melihat kereta tu, sambil garu kepala yang tak gatal, banyak lagi kereta ni yang kena modify untuk bagi sedap sikit. Sekurang-kurangnya RM3000 lagi aku kena sediakan.

Aduh, kopak lagi aku agaknya...

Balik ke rumah, member aku tanya

"Ko dah cukup lengkap dah, rumah dah ada, motor ada, kereta ada, kerja ada, bila mahu kahwin?" Member aku.

"Ko tolong carikan kat aku, perempuan yang leh makan pasir, batu dan minum air sungai, lepas tu hantar resume kat aku, untuk aku pertimbangkan." Aku

Ha ha ha.. kami ketawa mengekek-ngekek kerana nasib kami, hampir serupa, iaitu pokai dalam terang.

4 Comments:

Blogger hayad said...

Hahaha! :D
xpe2, org kata lps kawen rezki kan mencurah2.ape kata dlm keadaan ko yg tgh pokai ni ko kawen...hikhik

12:54 PM

 
Blogger singabeng said...

ha ha ha. Pe kata ko kawin dulu

1:14 PM

 
Anonymous Anonymous said...

fuh da sikitlagi nak complete nih. aku smpi skang lom ada lesen kete lagi nih. hahah. kang kalo amik nak kene ada kete.

2:25 PM

 
Blogger singabeng said...

amik dulu lesen tu lepas tu peram sampai ko dpt lesen, kalau nk cepat beli kereta kontrol, leh wat drift lagi. ha ha ha

2:36 PM

 

Post a Comment

<< Home