Singa Beng bukan salah satu 'spicies' singa yang ada atas muka bumi, Singa Beng adalah berlainan dengan minuman yang ada.

Wednesday, February 21, 2007

Hari yang penuh kelemauan

"Selamat Tahun Babi", boleh dikira satu ucapan yang cukup kasar berbanding dengan ucapan "Selamat Tahun Khinzir" kata sahabat aku yang baru menamatkan pengajian di pondok moden.

"Ya ya ya.." Aku.

"Untuk elak dari kekasaran bahasa mengapa tidak diucapkan Selamat Tahun Baru Cina sahaja?" Aku.

Ucapan "Selamat Tahun Baru Cina" tidak akan memberikan maksud yang berfokus. Kata sahabat aku yang baru sahaja mengikuti kursus organisasi.

"OOOooooo..." Aku.

Hari ini aku begitu penat. Chairman ajak pergi mengular masa kerja. Kerana dia tahu aku akan duduk-duduk sahaja di pejabat tanpa ada setitik peluh akan keluar. Jadi dengan atas kesedaran kesihatan, beliau mengajak aku keluar dari pejabat.

Kami terus ke Kota Bharu bersama pemandu beliau dengan kenderaan mewah pancuan empat roda sudah tentu. Beliau di depan bersama pemandu dan aku di belakang.

"Wah... sedapnya duk belakang, tenang yang amat-amat disamping ada bodyguard dan driver" Kata aku dalam hati sambil tersengih-sengih.

Setiba di Kota Bharu, chairman kata:

"Singa, hang duk dulu dengan Abang Mi(pemandu), saya nak pergi jumpa peguam." Chairman.

"Eh eh Bos jangan saman lagi TMNet sebab kita tak tahu lagi betul ke masalah network ni berpunca dari TMNet ataupun masalah di server kita." Aku dengan menggelabah.

"Saya bukan nak gi file saman TMNet. Saya nak gi jumpa saudara saya untuk selesaikan kes yang dah di file kan semalam, dah dah ko ni asyik kalut je. Nah ambil duit ni pergi main jauh-jauh, saya telefon baru datang." Chairman.

"Fuuuuhhh.. " Aku.

Dan. Aku bersama driver pergi melihat keindahan lutut-lutut di KB Mall yang indah permai. Erm Ermm maksud aku KB Mall itu indah, bukan lutut.

Aku dan driver berjalan-jalan, melihat-lihat lutut sehinggalah chairman menelefon.

"Wehhh korang duk kat ne ni ... saya suruh tunggu kan jangan pergi mana-mana!" Chairman.

"Lorrrrrr... masa bila pula dia suruh tunggu ni.. isk iskk orang tua nih." Aku.

Driver masih lagi dalam tandas, akibat pertama kali makan pizza, tercirit agaknya. Aku yang terbengang akibat chairman marah-marah. Terus sahaja aku pandu kereta dan ambil Chairman yang masam mencuka dan terus sahaja balik ke pejabat.

Muka chairman semasam-masamnya, kami membisu sejuta bahasa di dalam kereta sehinggalah sampai di pejabat.

Sehinggalah telefon aku berbunyi akibat panggilan nombor yang tidak dikenali, aku agak itu public phone:

"Hoiii mangkuk! mana ko haaa.. dah dekat 2 jam aku cari ko dalam ni takde" Driver.

"Ha ha ha.. Ko ingat bas no 5. Ko naik bas tu.. sayonara....." Aku, dan terus letakkan phone.

"Ko nih.. satu ari tak pekenakan Abang Mi tu takleh ke?" Chairman.

"Ha ha ha ye la ye la .. nak pi amik la ni." Aku.

"Ko pergi amik ngan motor.. kereta saya nak guna!" Chairman.

"Adusss lemau aku .. perjalanan nak gi sana amik masa dua jam" getus aku dalam hati.

Disebabkan dengan itu, aku penat sampai ke malam. Dan tak sempat dah nak menaip lebih panjang lagi sebab sekarang mata aku tak sampai 0.1 cm buka. Dan dan aku nak..

Zzzzzzzz...

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ha ha ha sungguh. memang singa yang nakal!

berapa banyak lutut yang dah diskodeng bro?ha ha ha.

1:51 AM

 
Anonymous Anonymous said...

astghfirullahal'azim...singa,singa

8:48 AM

 
Blogger singabeng said...

akira,

tak baik tengok lutut orang. Ha ha ha.

ano,
isk isk isk.

4:48 PM

 

Post a Comment

<< Home