Singa Beng bukan salah satu 'spicies' singa yang ada atas muka bumi, Singa Beng adalah berlainan dengan minuman yang ada.

Monday, January 29, 2007

Aku Bagai Balaci

Aku ditugaskan membuat laman web tutut.net, aku dijanjikan dengan bermacam-macam perkara :

"Singa, kalau dah siap web tu tak pe lah aku akan jaga!" Pejanji 1.

"Singa, kalau dah siap ko cakap je aku kena buat apa, akan aku buat.". Pejanji 2.

"Singa cepatlah web tu aku tak sabar dah nak tengok dan nak wat kerja." Pejanji 3.

Bila dah siap web tutut.net tersebut, aku ditinggalkan terkonteng-konteng tanpa apa-apa pun pertolongan. Akhirnya aku sendiri yang buat semua.

Bila sahaja web tutut.net tersebut 'down' dan tak boleh di layari maka berduyun-duyunlah sms menerjah di telefon bimbit aku.

"Kenapa web tutut.net down?" Penanya 1.

"Kenapa web tutut.net tak leh access, kena hack ke" Penanya 2.

"Apa dah jadi weh dengan tutut.net aku nak bukak pagi tadi tak boleh." Penanya 3.

Banyak lagi penanya-penanya yang serba gelisah akibat web tersebut tidak boleh dilayari. Aku cuma tersenyum.

Aku sempat balas satu sms dengan jawapan

"web tak down cuma sekarang process penukaran server, sebab nak cari server lebih baik lagi, dan server baru ni wat hal skit." Aku.

Dan aku dibalas dengan satu sms yang mesra

"itulah company melayu, asyik down je kerjanya, benda lain tak, sampai bila kami harus tunggu." Penanya.

Aku hanya mendiam diri, tidak membalas pun sms mesra tersebut.

"Ohooo time buat kerja, time cari duit untuk buat web tiada siapa pun sudi hulur bantuan, tapi bila down sahaja ramai yang persalahkan aku." Tergetus dalam hati.

Mungkin ini adat berkerjasama zaman sekarang. Baru aku mengerti.

Kini web tutut.net siap sedia dilayari tetapi semua penanya-penanya berdiam diri, tidak pun terkeluar sedikit pun dari mulut:

"Ada apa yang kami boleh bantu?"

Soalan tersebut mungkin menjadi satu mimpi indah bagi aku di alam mimpi nanti.

4 Comments:

Blogger akirasuri said...

saya tolong tanyalah

"ada apa yang kita boleh tolong?"

ha ha ha..

2:20 AM

 
Blogger singabeng said...

Tolong pinang saya leh? Ha ha ha

7:46 AM

 
Anonymous Anonymous said...

ok esok kita suruh mak kita pinang abang singa ek. ha ha ha.

10:13 PM

 
Blogger singabeng said...

Tu la berharap sangat ni, bincang ngan mak lek lok Ha ha ha.

1:00 AM

 

Post a Comment

<< Home