Singa Beng bukan salah satu 'spicies' singa yang ada atas muka bumi, Singa Beng adalah berlainan dengan minuman yang ada.

Thursday, January 25, 2007

Aku yang kopak

Malam bila ntah, aku dan Iskandar naik motor sesama. Aku seperti biasa menjadi driver Iskandar.

"weh, kat mana orang tu suruh tunggu?" Aku.

"Kat depan mini market kat jalan besar nak pi bandar" Iskandar.

Aku mengikuti arahan, bagaikan kuli diperintah oleh majikan.

Sambil membonceng motor, kami berbincang tentang hasil kami akan dapat nanti, sambil ketawa mengekek-ngekek mengenangkan adik Iskandar hendak dirisik orang.

Tanpa disedari kami diekori oleh dua orang peronda bermotosikal.

"Hah! Apa korang buat ni?" Polis.

"Tengah naik motorlah Bos!" Iskandar dengan selamba kataknya menjawab.

"Mana helmet korang? Takde-takde sila berhenti ke tepi!" Polis.

"Aduss... kopak aku" Aku.

Sebagai pengajaran jika terjadi lagi keadaan sedemikian, jangan jawab apa yang ditanya, dan buat-buat tak tahu je.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

akhirnye...
genki semula encik singa.. yosh.. genki de ne singabeng_san!

10:55 PM

 
Blogger singabeng said...

genki tu pe cik ano..

11:49 PM

 
Blogger akirasuri said...

ehem.

adik iskandar nak dirisik orang. abang singa bila lagi?ha ha ha.

2:07 AM

 
Blogger singabeng said...

ehem abang singa belum ada orang masuk meminang agi, kalau adik akirasuri apalah salahnya. Ha ha ha.

7:39 AM

 
Anonymous Anonymous said...

pergh singa ngayat. =p

9:32 AM

 
Blogger singabeng said...

ngayat? pe ko mencarut ni fiq ha ha ha

3:05 PM

 

Post a Comment

<< Home