Singa Beng bukan salah satu 'spicies' singa yang ada atas muka bumi, Singa Beng adalah berlainan dengan minuman yang ada.

Wednesday, December 06, 2006

Terlajak Perahu Bolehlah Belayar Ke Pulau Jerjak

Seperti biasa, naik sahaja bas, aku mesti menidurkan diri buat beberapa ketika. Aku rasa tidak lama aku lelapkan mata. Tetiba aku terpandang signboard ke Sentul.

Sudah, tak sempat dah nak cakap kat driver bas suruh berhenti.

"Bang!, bang! tolong berhenti kat greenday!"Aku.

"Oppss silap, bukan greenday bang, Greenwood.Ha ha."Aku

Abang tu menoleh kepalanya, dan mulutnya sedikit terbuka dan berbunyi

"Summer has come and passed.
The innocent can never last
Wake me up,
When September ends.

Like my father's come to pass, seven years has gone so fast.
Wake me up,
When September ends."
*
Lagu Wake me up when September ends

"Ha! Ha! Ha! Dia pakai chord D# bila start lagu tu bang, lepas tu baru masuk A minor."Aku.

2 Comments:

Blogger tumismenumis said...

Hahah.. bagus pulak abang drebar tu eek.

8:15 AM

 
Blogger Amanitium Cho said...

macam cerita psiko siot. driver bas yang sedang memandu dengan selamba berpusing kepada kau dan menyanyi lagu greenday bersama muka ketat.

aku dapat bayangkan keadaan videoklip i write sins not tragedies dalam cerita ini...

3:41 AM

 

Post a Comment

<< Home