Singa Beng bukan salah satu 'spicies' singa yang ada atas muka bumi, Singa Beng adalah berlainan dengan minuman yang ada.

Wednesday, January 31, 2007

Aku seorang pekerja

Aku adalah pekerja yang baik dan contoh tauladan bagi pekerja-pekerja lain. Masuk ke pejabat pukul 11.00 pagi dan keluar pejabat pukul 3 petang. Ha ha ha. Bos aku tak pernah marah, cuma Mak aku sahaja membebel.

"Ko ni kenapa balik awal? Tak kerja ke?"Mak Aku.

"Hahaha" Aku. Aku mampu gelak je sebab aku tak tahu nak jawap apa.

Teringat aku waktu zaman sekolah menengah dulu. Bila je aku rasa boring aku akan memonteng sekolah, bila memonteng sekolah aku taklah pergi menyorok dalam tandas ataupun semak ataupun sungai mahupun pusat membeli belah mana-mana.

Aku akan menghidupkan enjin kapchai aku, dan terus balik ke rumah. Bila sampai di rumah, Mak aku akan terus bertanya:

"Kenapa ko balik awal?" Mak Aku.

"Cikgu tak mengajar hari ni Mak." Aku.

"Ooooo.."Mak Aku.

Ha ha ha. Padahal Cikgu semua mengajar pada hari itu, dan siap bagi kerja rumah yang berlambak-lambak, kata kawan aku yang masam mencuka akibat ditinggalkan aku, dan dia terpaksa balik dengan bas sekolah.

Alahai, perangai sekolah aku terbawa-bawa sehingga alam pekerjaan. Setelah...

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ha ha ha.

memang singa yang nakal.

10:16 PM

 
Blogger singabeng said...

Bukan nakal tapi seorang Singa yang cute. Ha ha ha

1:01 AM

 
Anonymous Anonymous said...

heh~

perasan :P

oh abang singa yg cute..
ha ha ha

4:33 AM

 
Blogger Kaki Bangku said...

huahuahua...

8:26 AM

 
Blogger singabeng said...

akira,
eeee perasannyeee

kaki bangku,
ganeh nye ko gelak. Ho ho ho meri kismes

12:43 PM

 

Post a Comment

<< Home