Singa Beng bukan salah satu 'spicies' singa yang ada atas muka bumi, Singa Beng adalah berlainan dengan minuman yang ada.

Monday, March 05, 2007

Rumah terbakar panggil bomba

Semalam balik kerja, sambil nyanyi-nyanyi atas motorsikal, lebih kurang pukul 5.30 petang, telefon aku berbunyi.

"Singa, duk kat ne, cepat datang rumah, kita nak gi kat rumah terbakar" Ustaz Yie.

"Uiskk tak sampai rumah lagi, nanti sampai saya pi la umah ustaz" Aku.

"Tak yah balik le rumah dulu, esok boleh balik" Ustaz Yie.

"Ha ha ha.." Aku.

Sampai sahaja di rumah Ustaz Yie, kami terus ke tempat kejadian.

Dalam kereta aku tanya,

"Ustaz, kita nak gi sana kita nak wat pe?" Aku.

"Alah ko nih, gi saja je la, jangan banyak soal, penting ni" Ustaz Yie.

Lebih kurang setengah jam, kami sampai ke tempat kejadian, aku tengok ramai orang dah ada, sampaikan ada wartawan. Rupanya 3 biji rumah terbakar, dan majlis penyampaian bantuan oleh bakal YB untuk mangsa-mangsa kebakaran rupanya.

Aku tengok Ustaz Yie, dia tersengih je. Habis sahaja majlis penyampaian bantuan, bakal YB datang mendekati aku.

"Singa, terima kasih kerana datang meramaikan majlis" Bakal YB.

"Alahai, Ustaz Yie ni memang nak pekenakan aku" Kata aku dalam hati.

5 Comments:

Blogger akirasuri said...

singa..
awak ni cutelah :P
ha ha ha...singa tak dapat bantuan sekali ke :P

12:38 AM

 
Blogger singabeng said...

akira,
Saya x cute, saya hanya kacak sahaja. ;p

12:53 PM

 
Blogger akirasuri said...

singa..
ceh singa sudah mula perasanlah tu..
jadi bila kenduri kawennya?
jangan lupa jemput tau :P

6:23 PM

 
Anonymous Anonymous said...

cute? kawen? um um.. jempot aku skali

10:02 PM

 
Blogger singabeng said...

akira,
saya tunggu awak tetap je akira, lepas ni awak bg je tarikh bila awak nak. Ha ha ha.

fiq,
Haha, tunggu akira jemput fiq.

1:04 AM

 

Post a Comment

<< Home